Doprajme nášmu telu relax pred spaním

Najlepším pomocníkom na zaspávanie je únava. Preto by sme sa
mali počas dňa primerane fyzicky a mentálne unaviť a nastaviť si
správnu spánkovú hygienu. To znamená, že by sme mali ísť spať do postele v tom
istom čase, nemali by sme jesť ťažké jedlá na večer alebo to preháňať s cvičením.
Dôležité je, aby sme boli pozitívne naladený a nechali všetky negatívne
myšlienky za nami. Dôležité je naučiť sa zrelaxovať a uvoľniť, aby sme si
dopriali kvalitný spánok. V článku vám poradíme ako na to.

Reagujeme na vône

Pred tým ako si ľahneme vôbec do postele, mali by sme si vyvetrať
izbu približne na 22°C, podľa toho, aká teplota nám vyhovuje. Niekto má radšej nižšie
teploty, iný zas vyššie, no dôležité je, nájsť si tú správnu pre nás. Pozitívne
na nás vplýva aj nové, čerstvo opraté posteľné prádlo a pyžamo, kvalitný
matrac, obľúbená kniha alebo horúci kúpeľ.

K lepšiemu zaspávaniu pomáha aj ľahký šport, turistika
v prírode,  joga alebo meditácia, tanec
či hudba, wellness, fotografovanie, kreslenie, kreatívne písanie alebo čítanie
kníh. Každý si nájde to svoje, čo ho zaujíma a baví. Nedá sa jednoznačne
povedať, že ak budeme večer meditovať, určite budeme všetci lepšie spať.

Jedna spomínaná vec, by mala byť spoločná skoro pre všetkých
a to práve knihy. Vydávajú sa v rôznych žánroch, takže si každý príde
na svoje. Taktiež vplyv kníh je na všetkých rovnaký. Pomáhajú nám „vypnúť“ od
okolitého sveta a preto nám dokážu dopriať kvalitný spánok.

Čítanie pred spaním

Pomocou kníh má nájsť človek pohodu, odreagovanie, zábavu,
vzrušenie, empatiu alebo inšpiratívne myšlienky. Niektoré knihy nám ponúkajú aj
nové poznatky, alebo spôsoby, ako sa lepšie rozvíjať. Žánre kníh sú naozaj rôzne,
od romantických, historických, detektívnych až po drámy, sc-fi alebo horory. V súčasnosti
sú tiež veľmi obľúbené knihy zamerané na psychológiu, bibliografiu a cestopisy.

Ak vás čítanie kníh doteraz nebavilo, možno ste len
nenatrafili na to „Svoje“. Pred kúpou knihy nedbajte na obal, ale prečítajte si
recenzie a odporúčania na danú literatúru. Začať môžete tiež veľmi
jednoducho, a to ak máte deti, začnite im čítať knižky pred spaním. Tie to
veľmi ocenia.

Výhoda kníh je tiež tá, že trénujeme náš mozog, takže
znižujeme šancu dostať Alzheimer. Jedná sa o ochorenie mozgu, ktoré sa
prejavuje postupnou stratou pamäti až do takej miery, že to ovplyvňuje
každodenný život človeka. Len na Slovensku postihuje približne 50 000 ľudí.

Zaujímavé knihy môžete nájsť na internete, počas návštevy v kníhkupectve
alebo v knižnici. Ak neviete ako začať, odporúčame návštevu knižnice. Je
síce potrebné zaplatiť určité členské, no nemusíte míňať na knihy, ktoré
nedočítate. Taktiež personál v knižnici by mal byť ochotný vám poradiť s výberom
literatúry. Nevýhoda knižnice je tá, že ste obmedzený výpožičnou dobou, takže
knižku musíte do určitého času vrátiť, aby ste neplatili pokuty.

Ak nemáte radi osobný kontakt, môžete si na internete
vyhľadať najpredávanejšie knihy počas roka, a prečítať si recenzie a odporúčania.
Napríklad, pre rok 2019 ide o nasledovné knihy:

  1. Chuť granátových jabĺk
  2. Na vine sú hviezdy
  3. Pipi Dlhá Pančucha
  4. Rozprávky o psíčkovi a mačičke
  5. Šlabikár šťastia
  6. Harry Potter a prekliate dieťa
  7. Čin – čin
  8. Naša mama je bosorka!
  9. Odvrhnutá
  10. Kam zmizla Aljaška

Kvalitný matrac

 Dôležité je tiež spomenúť, že aj podklad na ktorom spíme zohráva veľkú úlohu. Ak spíme na rozkladacom gauči, spánok nebude taký kvalitný, ako pri správne zvolenom matraci. Preto je dobré, dosluhujúce matrace s preležaninami, alebo staré matrace po babke vymeniť za matrace nové so správnou oporou chrbtice.

The post Doprajme nášmu telu relax pred spaním appeared first on Spi lepšie ako dobre!.



Zdroj: slad.sk – Doprajme nášmu telu relax pred spaním